Sabtu, 15 Disember 2012

Bila Si Dia Mahukannya...

                                                
  
Buah hati aku...sayang cinta aku dah tamat belajar pada awal Disember. Alhamdulillah...aku harap dia dapat keputusan yang cemerlang. Buah hati aku bakal masuk kerja pada 17 Disember. Semoga rezekinya bertambah dan semoga dia dapat bekerja dengan baik.

Suatu hari, aku berbual di telefon dengan buah hati aku. Lepas tu...dia buat satu permintaan. Katanya, aku mesti call dia setiap hari, pukul 6 pagi, untuk kejutkan dia pergi kerja. Hhhmmmm....dia mahukan begitu. Kenapa ya?
 
Baiklah...kalau itu yang dia mahu, aku turutkan saja. Kan aku sayang dia. Tak mengapalah, sekurang-kurangnya, sebelum pergi kerja dia mesti dengar suara aku dulu. Tak banyak, sikit pun dia mesti teringatkan aku di tempat kerja. Kan bagus macam tu.. Nak bermanja sebelum ke tempat kerja ek? He he hee...
 
Sudah enam tahun kami bercinta. Cinta jarak jauh. Jarang berjumpa...jarang keluar bersama. Syukurlah, hubungan kami kekal sampai ke hari ini. Harapan aku, biarlah suatu waktu nanti, akan ada ikatan di antara kami. Dan biarlah jalinan kasih kami berkekalan buat selama-lamanya. Amin.
 
Mieya Kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan